مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما :
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های سعيده غفورزاده يزدي
در میان گروه های مختلف کودکان با نیازهای ویژه، کودکان با اختلالات فراگیر رشدی (اوتیسم) دسته ای از کودکان هستند که هم در زمینه ارتباطات اجتماعی و هم در زمینه رفتار مشکلات فراوانی دارند. با توجه به اینکه کودکان اوتیسم فاقد توانایی لازم در زمینه های مختلف از قبیل مهارت ارتباطی اجتماعی و مهارت زندگی و ... می باشند، از طریق داستان و قصه های کوتاه و نمایش این کودکان می توانند به بسیاری از ارزش های اخلاقی و اجتماعی مانند دوستی، قوانین، تشکر کردن و... پی ببرند. این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی، گروهی است که با مداخله محقق و اجرای قصه گویی به روش ایفای نقش بر واحدهای مورد پژوهش انجام می شود. در این پژوهش، از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه كنترل تمركز و فهرست ارزیابی درمان اوتیسم استفاده شد. با کنترل پیش آزمون، استفاده از طراحی قصه خوانی به سبک ایفای نقش ارتباط در بخش توجه کودکان اوتیسم در سطح خطای05/0 تأثیر معنی داری دارد. بنایراین استفاده از طراحی قصه خوانی به سبک ایفای نقش ارتباط در بخش تمركز کودکان اوتیسم تاثیر دارد.